Publikováno

8 potravin, které máte jíst pokud chcete otěhotnět

8 potravin, které máte jíst pokud chcete otěhotnět

Těhotenství, jednoduchá věc, stačí mít sex a jste těhotná, teda chci říci, najdete prince, vezmete si ho, odjedete na svatební cestu a za 9 měsíců přiletí čáp s miminkem.

Neeeee tak úplně pravda v dnešní době.

V dnešní době je těžké najít toho pravého.

Svatba je prokletá instituce, která prý nefunguje.

Na svatební cestu nemáme čas.

A čáp? toho cestou sestřelil myslivec!

Nebo je možná chyba někde jinde.

Všechny chceme být hubené, krásné, jako Jenifer Aniston nebo Penelope Cruz nebo „dosaď nějakou hubenou holywoodskou hvězdu“. Všechny chceme být úspěšné a nezávislé.

Chodíme do fitka, chodíme do práce, pijeme spoustu džusů, jíme dietní jídlo….a když dojde na miminko, tak najednou, ta nejjednodušší věc na světě, ta které jsme se celé dospívání obávaly, nepřichází.

Máme 4 základní možnosti, proč se nedaří :

  1. špatná skladba stravy
  2. stres v práci
  3. páteř
  4. zdravotní obstrukce

Dnes se pobavíme o jídelníčku, konkrétně probereme 8 potravin, které máte jíst pokud chcete otěhotnět!

Pravda o tuku

první věc, kterou Vám poradí lékař, když se snažíte otěhotnět je ZHUBNOUT. Pokud nejste vyloženě anorektik, pak téměř vždy přijde stejná rada. Zhubněte. Tuk usazený kolem vaječníků a vejcovodů brání správné ovulaci, zachycení vajíčka, bla bla bla…podívejte se na Wikipedii na obrázek Marie Terezie, měla 16 dětí. 16!

A ještě jednou 16!

Připadá Vám, že vypadá jako Twigi? NE a ještě jednou NE! Stejně jako naše babičky, jejich babičky a babičky babiček. Tuk je důležitý. Naopak cukr škodí. Cukr ovlivňuje inzulín a nestabilní hladina inzulínu je zabiják pro vaší plodnost (více o tomto tématu později).

Pokud jste nyní na jakékoliv dietě, které obsahuje hodně ovoce, ovocných šťáv, rýže, brambor, polysacharidů v jakékoliv podobě a minimum tuku, pak neotěhotníte. Nebo možná ano, pomocí IVF a spousty hormonů.

Dokonce existuje studie, která dokazuje, že ženy, které jí stravu s malým obsahem tuků mají o 85% větší šanci, že budou neplodné. Protože jim chybí základní stavební prvek pro progesteron, který první trimestr udržuje těhotenství.

Jak vzniká progesteron

Pokud chcete zvýšit svou šanci na oplodnění, je potřeba přijmout do těla velké množství tuků .Těch správných tuků. A samozřejmě i spoustu jiných důležitých vitamínů (které se v tucích rozkládají) například vitamíny A, D, E, K, cholin, biotin, B-komplex, DHA atd.

 

A samozřejmě je nutné dodat, že se zvýšením tuků ve stravě musí dojít ke snížení přísunu cukrů. K velmi radikálnímu snížení cukrů v potravě, až na 10 – 15%. Jinak by se mohlo stát, že budoucí maminka začne přibírat na váze.

A nyní se dostáváme k superpotravinám pro Vaše vajíčka a vaječníky!

Plnotučné mléčné výrobky, ideálně BIO

Ne všichni máme přístup k bio mléku nebo dokonce nepasterizovanému mléku z farmy, ale všichni bychom si měli dopřát aspoň sklenku plnotučného čerstvého mléka denně. Čerstvého a plnotučného. Žádný krabičák s 0,0% tuku a trvanlivostí 2 roky!

Pokud nejste fanynka mléka, pak si aspoň dopřávejte hodně másla. Skutečného kvalitního másla. Na chleba, na rohlík, do kávy, na jablko, jakkoliv. V másle je vysoká koncentrace vitamínů a především vitamínu K2, který je důležitý pro vývoj kostry Vašeho budoucího dítěte.

Zapomeňte na margarín! Ten přenechejte 16-letým slečnám, které nechtějí miminko.

Kokosový olej

kokosový olej je doporučený jako alternativa k máslu. Nejen, že je skvělým zdrojem zdravých nasycených tuků, ale je také plný antioxidantů a je velmi protizánětlivý. Pečte s ním, přidejte jej do jídla, dokonce si můžete zamíchat lžičku oleje do kávy.

Pasterizované vejce, 2 a více vajec denně

Pokud můžete sehnat domácí vejce, pak si dopřejte vejce domácí. Vejce z chovu v klecích, nebo na podestýlce, i když BIO, nikdy nebudou tak dobré jako vejce domácí. A to nemyslím chuť. Ale obsah výživných látek jako – cholin, cholesterol (důležitý pro vývoj nervové soustavy dítěte), vitamíny A, E – ty všechny jsou koncentrovány ve žloutku vajíčka.

Ryby a mořské plody, několikrát do týdne

Ryby jsou velmi bohaté na esenciální mastné kyseliny DHA a EPA, které nenaleznete nikde jinde. Tyto kyseliny se podílí na vývoji mozku a zraku dítěte. Stejně tak výživné jsou škeble, ústřice, krabi a krevety. Asi nutričně nejvýžnamější jsou rybí vajíčka – jikry. Tyhle malé vajíčka podávané například na krekru se sýrem, jsou chutné a přitom jedny z nejvíce prospěšných potravin pro zvýšení Vaší plodnosti.

Játra, 100g, 1-2 týdně

Skutečně dlouhodobě historicky nejúznávanější superpotraviny pro zvýšení plodnosti ženy. Tradiční staré kultury(bavíme se o kmenových uspořádáních až po dobu středověku) vždy podávaly mladým ženám velké množství jater, aby byly plné plodné, měly úspěšný porod aměly zdravé děti.

Hovězí vývar

HDomácí hovězí vývar z kostí , obsahuje velké množství minerálů jako například vápník a hořčík (snižuje v těhotenství ranní nevolnost). Je také bohatý na želatinu, která obsahuje kolagen, který slouží jako základní stavební prvek všech tkání miminka a také způsobuje větší pružnost kůže maminek (předcházíte tak striím).

Rybí tuk – tuk z rybích jater

Přísun velkého množství vitamínu D a A je kritické pro přípravu na zdravé těhotenství. Vitamín D a A pracují v synergii — potřebují se navzájem a to v ideálním poměru, který naleznete v rybím tuku.

Hodně potravin bohatých na foláty – asparágus, luštěniny, listovou zeleninu

Játra, vejce, mléčné produkty, ty všechny jsou zdrojem folátů, ale zelená zelenina je ještě lepším a větším zdrojem tohoto vitamínu. Folát je důležitý pro vývoj plod v prvním trimestru, proto ho nikdy není dost.

V dalším díle této série se zaměříme na stres a páteř a jejich vliv na plodnost.